Némi zavart okozhatott a fejekben, hogy most akkor Soros György, a Fidesz, vagy valamelyik fél által uralt gyíkemberek veszik meg őket, de sikerült egy nyilvánvalóan kamu széljobber uszítást lehozni a címoldalon, nagyjából a Világ Helyzete színvonalán, úgy cáfolva az értesülést, hogy közben megerősítik azt. Íme a cikk címe:forrás: cink.hu

A Cink gyorsan felháborodott a dolgon, teljesen jogosan, jóhiszeműen jóhiszeműnek feltételezve az Origót, remélve, hogy csak felületességből locsolnak olajat Orson Welles-i módon a félelem tüzére. Aztán az Index is lehozta, hogy az egész nyilvánvaló hoax, hiába tart a Facebookon az erre fogékonyak körében már vagy 10 ezer lájknál. Az eredeti cikk egyébként a delhir.info-n jelent meg, és azt állította, hogy mintegy ezer vallásilag és egyéb módon fanatizált arab “allahu akbar” kiáltásokat hallatva támadta meg a szerb határt, balhézott a rendőrökkel, miután megunták az ingyen wifit, mindezt a fenti képpel illusztrálva, ahol egészen pontosan 31 embert lehet összeszámolni, ami azért távol áll az ezertől. Mindezt egy szerb bulvároldal félrefordítására alapozták, az információkat meg a világon senki sem erősítette meg. A lényeg persze a politikai hatáskeltés. Amibe, lehet, hogy akarata ellenére, de az Origó is beszállt. Becsületükre legyen mondva, miután szétnéztek az interneten, és éltek némi forráskritikával, ilyenné változott a cikk címeforrás: cink.hu