2014-ben a Spotify és a hozzá hasonló online zeneipari szolgáltatók – a történelem során először –nagyobb bevételt generáltak, mint a CD eladások.

Miközben egy-egy zenész élesen bírálja a netes zenei szolgáltatások üzletpolitikáját, mások ebben látják a jövőt, és örömmel kötnek exkluzív szerződéseket a cégekkel. Az amerikai eladási adatok összegzését követően úgy tűnik, az utóbbi csoport tett jó lóra. A RIAA (Recording Industry Association of America) legfrissebb jelentése szerint a streamelt zene legalább 2 millió dollárral több bevételt hozott a konyhára 2014-ben (összesen 1,87 milliárd dollárt), mint a lemezkiadás.

Habár a CD eladások mértéke évek óta csökken, a fizikai hanghordozók még mindig jelentős részét képzik a bevételeknek (mint az az alábbi grafikonon is jól látható). A fizikai formátumot még koránt sem kell temetni – a vinyl kiadások például egyre népszerűbbek, és csak az Államokban közel 315 milliós bevételt generáltak a tavalyi év során.

Kép: Consequenceofsound.com

A listát még mindig a letöltések vezetik – a zeneipar bevételeinek közel 37 százalékát teszik ki a különböző digitális formátumok, a streamelt zene térhódítása azonban egyre nyilvánvalóbb.